מה עושים עם חומרים מרוכבים בעולם התעופה?

אחד הענפים שבהם נעשה שימוש נרחב במיוחד בסוגים שונים של חומרים מרוכבים הוא התעופה. למעשה, הפיתוח של חומרים אלה החל באמצע המאה הקודמת מתוך רצון לספק מענה לצרכים שונים של ענף זה, ומשם זלג הניצול של שלל היתרונות של החומרים המרוכבים גם לתחומים אחרים.

כל האפשרויות לניצול היתרונות של החומרים המרוכבים בענף התעופה

קטגוריה נפוצה במיוחד של חומרים מרוכבים בתעופה היא של אלה שמהווים חלקים בכטב”מים – כלי טיס בלתי מאוישים. בנוסך, ישנן פלטפורמות שלמות למטוסים ללא טייס ולמטוסים זעירים ללא טייס על בסיס חומרים רבי תועלת אלה.

 

קטגוריה שנייה של מוצרים שמבוססים על מוצרים מרוכבים היא רחפנים ורכיבים לרחפנים. מדובר בתחום שמתפתח בקצב מסחרר, הן למטרות צבאיות והן למטרות אזרחיות, וחלק ניכר מקפיצת המדרגה המשמעותית בשנים האחרונות הוא בזכות התרומה העצומה של חומרים מרוכבים לעולם התעופה.

 

גם מכ”מים ומערכות רדאר משוכללות נשענות בימינו על חומרים מרוכבים שונים שמבטיחים מינימום משקל ומקסימום עמידות למערכות חשובות אלה, ועוד תתי תחומים בעולם התעופה שאי אפשר בכלל לדמיין אותם בלי כל אותם חומרים מרוכבים בתעופה הם ראדומים ואנטנות שמותקנות בכלי טייס שונים. פריט נוסף הוא חיפוי למטע”ד  – כיסוי למטען ייעודי קל משקל למערכות מוטסות.

 

את כל הפריטים הנ”ל, וכן אחרים, מייצרת קומפרטס על בסיס החומרים המרוכבים הטובים ביותר הקיימים כיום ועל סמך ידע רחב היקף שהצטבר בחברה ואצל אנשי המקצועי עתירי הניסיון שעובדים בה.

מדוע רווח השימוש של חומרים מרוכבים בתעופה?

השימוש הנרחב של חומרים מרוכבים בתעופה נובע מהצרכים המשמעותיים מצד אחד ומצד שני מדויקים וממוקדים של תעשייה זו. רק חומר מרוכב יכול להתאפיין גם במשקל קל, גם בעמידות מרבית (הן ללחץ והן למתיחה) וגם במימדים צנועים (בפרט להיות דק מאוד), ועל כן אין פלא שלמשל בבואינג 787 שיעור החומרים המרוכבים הוא כ-50%. הבואינג 787, שמוכר גם בכינוי “דרימליינר”, הוא רק דוגמה אחת לניצול מיטבי של האיכויות הגבוהות של החומרים המרוכבים המתקדמים הקיימים כיום – ושלל המוצרים שמציעה קומפרטס, הן אלה שכבר משמשים את הלקוחות והן אלה שנמצאים בשלבי מחקר ופיתוח, מוכיחים זאת באופן משכנע מאוד.